Bergen er annerledes
  • annyenannyen +1 -1
    Bill Lo fra Hong Kong er på ferie i Bergen sammen med konen Sherley og døtrene Christy og Candy. BA møter dem ved Den blå stein hvor de ser på alle blomstene og lysene som er tent for ofrene i Oslo og på Utøya.

De har vært i Norge seks ganger før, men har aldri opplevd en slik stemning som har vært i byen denne helgen.

– Det er en helt spesiell stemning. Det er stille overalt. Vi har vært i Bergen før. Da har det alltid vært fullt av liv, men nå føler vi tristheten. Vi ser at folk i Norge har det vondt, sier Bill.

VAR I OSLO

Familien fra Hong Kong var i Oslo fredag, men dro til Bergen rett før bomben rammen hovedstaden.

– Vi skulle egentlig ta toget til flyplassen, men den var stengt på grunn av noe arbeid på linjen. Derfor tok vi bussen i stedet. Vi skjønte ikke hva som hadde skjedd før min bror, som bor i Bodø, ringte meg og spurte om vi var OK, forteller Bill.

FREDFULLT

De føler med folk i Norge, og synes synd på dem som har mistet sine kjære.

– Norge er et fredfullt land. Det er utrolig at noe slikt kunne skje, sier Sherley
  • meg4youmeg4you +1 -1
    Merker det selv ja. Overalt i butikker og kjøpesentre er det merkelig stille - enda så masse folk det er. Tror folk er lammet av katastrofen i Oslo og på Utøya..
  • meg4youmeg4you +1 -1
    Hva nå, mitt lille Norge?
    Nasjonen er preget av dyp sorg etter den mørkeste dagen i moderne tid. Aldri før har vi sett en befolkning som viser en slik medfølelse og kjærlighet som vi gjør nå. Hele verden er nærmest lamslått av den verdigheten og den gode ånd som det norske folk viser. Nå må vi stå sammen, og leve for hverandre, slik de vakre sjelene levde for oss.
    Ta vare på alle pårørende og vennene til ofrene for denne meningsløse tregedien. Mange av ofrene var tenåringer, noe som har rystet en hel nasjon og en hel verden. Nå må de gode kreftene mobiliseres for å gjøre mitt lille Norge til et varmere samfunn, og til et enda bedre sted å bo.
    Det er den beste måten vi kan hedre ofrene på.
  • annyenannyen +1 -1
    det er sant ja det er helt anerledes no end før eg vil tror at det er mangen er ganske forsiktig med å gå i byn og shoppe osv etter alt som har skjed her i værden det vil eg velig tror at dem gjør det eg masse tusenvis som bryr seg det som har skjed på utøy og bomben i oslo det er mangen som merkern no at det er det ikke det samme lengre

Velkommen!

For å engasjere deg på denne siden, klikk på en av disse knappene:

I denne diskusjonen